




Pistike osztályában felszereltek egy új fogast, amire az volt írva: "Csak tanárok részére."
Másnap az egyik gyerek a szöveg felé írta: "Azért kabátot is szabad rá akasztani."
Petikét kihívja a történelemtanár felelni.
- Na, kisfiam, meg tudod-e nekem mondani,,hogy mikor volt a mohácsi csata?
Petike hallgat és várja, hogy az osztálytársai segítsenek rajta. Hamarosan súg neki valaki jobbról: 1526, súg neki valaki balról is: 1543 és középről is érkezik válasz: 1626.
- Na? - sürgeti a tanár.
- Tanár úr kérem, a vélemények megoszlanak.
- Pistike, mondj egy gyűjtőnevet!
- Kuka.
- Mondj egy kötőszót!
- Madzag.
Ez most komoly és szomorú.
A híres-neves Corvinus Egyetemen így osztályoznak. Szó szerinti idézet egy osztályzás menetének "megmagyarázásából" (a kipontozott részek csak az anonimitás megőrzése érdekében vannak jelen):
"Az elbírálás nem lehetett korántsem olyan objektív, mint pl. egy 5 példából álló dolgozat esetében. De itt Az osztályzatnak nincs is jelentősége; az a fő, hogy rendszeresen
látogatták az órákat, s változatos és érdekes (...) témákból hallgathattak előadásokat. A (...) tanárnő által a (...) témájában feladott házi feladat nem volt eléggé specifikálva, de ez talán nem is baj. Itt a megközelítés módjában és alaposságában mutatkoztak nagyobb eltérések is. Először arra gondoltam, hogy erre, s arra való tekintettel, hogy a
szerepelt előadások témáira, s leglényegesebb megállapításaira vonatkozó kérdéseket tartalmazó dolgozat esetében az alaposság és pontosság vonatkozásában is voltak kisebb-nagyobb eltérések, a kiadott osztályzatok 3-5 között szórjanak; de később mégis inkább a 4-5 jegyek mellett döntöttem, mert sem a dolgozat, sem a házi feladat meoldása nem ad elég alapos képet a mögöttes tudásról."
Kár, hogy a mögöttes tudásról nem ad képet az elbírálási rendszer. :-)
A tanár történelemórán a nagy felfedezésekről mesél a gyerekeknek, és arról, hogy a világot mindig az emberi kíváncsiság hajtotta előre. Feltette a kérdést:
- Hol is tartanánk ma, ha az ember nem lenne kíváncsi természetű?
Erre Pistike:
- Talán az Édenkertben?
- Az ember Ádámtól és Évától származik - mondja a tanár.
Móricka közbeszól:
- Nekem a papám azt mondta, hogy a majmoktól származunk.
- Lehet, Móricka, de most nem rólatok van szó.
- Képzeld, tegnap lógtam a suliból!
- Igen?
- A tizedik emeletről és a harmadik ablakból.
Móricka felel.
- Melyik az a folyó amely keresztül folyik fővárosunkon?
- Passz!
- És mi a fővárosunk neve?
- Passz!
- Na jó, kapsz még egy mentő kérdést: Minek nevezik azt, ha a focista átrúgja társának a labdát?
- Nem tom!!!
A környezetismeret órán a tanárnő a bálnáról beszélget a gyerekekkel. Pistike kijelenti, hogy ő nagyon fél a bálnától, mert az embert eszik, például Jónást is lenyelte egészben. A tanárnő tudományos magyarázatba kezd:
- Hidd el, Pistike, a bálna nem eszik embert. Bár a szája hatalmas, de a torka olyan szűk, hogy nem tudna egy embert lenyelni.
- Majd megkérdezem én Jónástól, ha a Mennybe kerülök. - mondja a gyerek.
- És honnan tudod, hogy Jónás nem a Pokolban van?
- Akkor majd a tanárnéni kérdezi meg.
A tanító néni ezt kérdezi a gyerekektől órán:
- Gyerekek! Ki tudná megmondani, hogy mi az a dzsungel?
Pistike nagyon jelentkezik:
- A dzsungel olyan hely, ahová az ember keze még nem tette be a lábát!