A róka elkapja a nyulat.
- Rendben van róka koma, egyél meg, de előbb engedd meg, hogy eljárjam a haláltáncot.
A róka beleegyezik.
A nyuszi elkezd lépkedni:
- Egyet jobbra, kettőt balra, hármat jobbra, négyet balra, ötöt jobbra, futás!
A róka felsóhajt:
- Ilyen hülye koreográfiát még nem is láttam!
A sündisznó egy lyukas autógumit talál az út szélén.
Oldalba löki a barátját és mondja:
- Végre, egyszer mi győztünk!
Nyuszika ül a tó partján és egy joint-ot szív. Arra megy a hód. Megkérdezi a nyuszikától:
- Hé, nyuszika! Mit csinálsz te itt a parton?
Erre a nyuszika:
- Füvet szívok. Marha jó! Tudod mit? Szívjál belőle te is egy slukkot, tartsd bent, amíg átúszol a túlpartra, ott fújd ki és feküdj le! Meglátod, élvezni fogod!
Na a hód beleszív és átúszik a túlpartra. Ott kifekszik és élvezi az érzést. Arra sétál a víziló. Odaszól a hódnak:
- Hé, te hód! Mit csinálsz itt a parton?
Erre a hód:
- Tudod víziló, a túlparton a nyuszikának olyan tuti füve van, hogy ilyet még nem szívtál. Ússzál át hozzá és kérjél tőle! Meglátod, nem mindennapi!
A víziló elindul és átúszik a nyuszikához. A nyuszika ott ül a parton és továbbra is szívja a joint-ot. Meglátja a vízilovat és felkiált:
- Hód! Azt mondtam, fújd ki!
A ló bemegy a kocsmába és kér a csapostól egy DAB sört. Megissza, majd kér egy tál zabot, mire a csapos megkérdezi tőle:
- AbrakaDABra?
Irodalom, Nyelvtan:
T: Én nagyon imádom ezt a bandát, de nagyon vigyázzatok, hogy ezt az imádatot nehogy úgy fejezzem ki, hogy a következő évet is együtt töltjük.
T: Nagyon aranyos vagyok, csak te még nem tudsz róla.
T: Na most szépen hazamész, előveszed a gereblyét, és elásod magad.
T: Jelentkezzen, aki nincs itt.
T: Milyen szerepet töltött be az üveggolyó a kisfiú életében ( a kórházban)?
D: Egész nap a golyóival játszott.
T: C-dúr kan-dúr
D: Páros rém (rím)
Nyolcadikban, a tanulástól irtózó diák párbeszéde a tanárral:
T: Maga még felmondja nekem A Dunánál című memoritert.
D: Én majd ballagáskor mondom fel.
T: Az hány év múlva is lesz?
T: Mi a véleményed arról a magát okosnak valló középiskolába készülő gyerekről, aki nem tanulja meg időre a feladott leckét, s ezzel szomorú perceket okoz kedvenc tanárának?!
T: Fogalmazz meg tanárod számára egy bocsánatkérő és/vagy ígérgető üzenetet a fenti témával kapcsolatban. Ügyelj a szöveg stílusára! Írásod akkor éri el a célját, ha az ígéreteknek van alapja, realitása, s a szándékod átsugárzik a szövegen.
T: Kicsit Pély Barnásra vettem a figurát.
T: A konfliktus megoldása lehet vita vagy verekedés. Az utóbbit én nem tanítom, majd csak gyakorlom rajtad.
T: Maffiózó, bandita.
D: Miniszterelnök.
T: Ezt szinonimaként tetszik mondani?
T: Lakatlan szigetre egy darab könyvet vihetnél magaddal, mi lenne az?
D: Káma Szutra.
T: Egyedül lennél, annak meg nincs értelme, hogy lógsz a fán, és gyakorlatozol.
D2: Stáhl konyhája, hátha ott találnék hozzá gyökeret, ami Európában nincs.
D3: Feng Shui.
D4: Van egy könyv, ami ilyen őskori, de nem tudom mi a címe.
D5: Fábry design center.
T: Nem fogok holnap feleltetni, nehogy azt mondd hogy szemétláda vagyok, EGYÉBKÉNT SEM BESZÉLNÉL ÍGY EGY TANÁRRÓL!
D: Marika néni milyen pillanatot örökítene meg?
D2: Az esküvőjét.
T: Dehogy, az szörnyű volt.
A közjegyzőnek műszempillája volt, és lejött neki, a férjem végig röhögött rajta, az édesanyám hátulról csak azt látta, hogy rázkódik. Később odajött hozzám, hogy milyen érzelgős a férjem, hogy végig sírta az esküvőt. Aztán a csókot le akarták fényképezni, ezért rendeltek külön gépet, de amikor kattintották nem fényképezett, el kellett próbálnunk vagy négyszer, ötödjére már mondtam hogy elég lesz. Később mint kiderült a férjem elfelejtette belerakni az elemet, amit a kabátzsebében találtam meg. A lakodalomba az anyósom pörkölt tortát kért, de mivel anyám nem tudta hogy mi lehet az, hát készített pörköltből tortát. Később kiderült, hogy a pörkölt torta a dobos tortát jelentette volna.
Biosz:
T: A fogak tele vannak idegekkel.
D: Hát én is ideges leszek a fogorvosnál!
T: Amit megettünk azt a gyomorszáj bezárja, ha nem így lenne, egy kis gondunk lenne kézenálláskor.
T: Még általános iskolában volt egy osztálytársam, aki skarlátos lett, őt a kórházba elzárták, a családját meg karanténba tették az otthonukban. Gyakran az egész osztálynak otthon kellett maradnia.
D: Kapja már el valaki, csak ne én.
A diák olvasna, ha tudna:
-A vese képregényállománya ( kéregállománya).
Történelem:
D: Betlehemről nem írtam semmit.
D2: Az Bethlen.
D:Tök mindegy, ígyse írtam.
T: Közveszélyes munkakerülők voltak.
D: Szerintem a munka veszélyesebb.
D: Elkapták a csávót?
T: Mi az, hogy csávó?
D: A srácot.
D2: A skacot.
T: Van egyes, kettes is van, hármas is van, és a hócipőm is tele van.
Művészet történelem:
T:Timi, ez melyik?
D (Bálint): A második.
T: Te Tímea vagy? Nézzél már bele a nadrágodba.
T: Ki volt Picasso?
D: Szobafestő.
T: Mit látsz a képen?
D: Festéket.
Fizika:
D: Rá tetszett már jönni hogy mi baja?
T: Azonkívül, hogy Dunántúli város?
A nyuszikát megtámadta a róka, és ráadásul meg is erőszakolta. A nyuszika sírva megkérdezi:
- Mondd, Róka legalább van olyan papírod, miszerint nem vagy AIDS-es?
- Van hát!
- Akkor azt most széttépheted! - vigyorogja el magát a nyuszika.
"Szublimációval megyek át gáz halmazállapotba."
"Katalizátor... Hát, bizonyára mindenkinek van otthon..."
"Tudtam én, hogy Marci vagy! Csak egy Marci csinál ilyet!"
"Amiket itt látunk azok betűk. Ezek betűk, ugye? Egy betű, meg két betű..."
"... elérne a napig. Ilyen hosszú út Magyarországon nincsen is!"
"A szén talán fekete, vagy nem tudom..."
"Csak azt tudnám ki az aki ... sötétebb!"
"Egy oxigén, mert az piros..."
"A nevében a disznósajt mutatja..."
"... nátrium-klorid kötőjel klorid zárójel konyhasó..."
"Nektek van olyan tanárgyatok, hogy biológia???"
"Következő félévtől kezdjük a második félévet..."
Tanár: "Mit keresel?"
Diák : "A tollam végét."
Tanár: "Nem magyarázkodunk!"
"...mer tudom, hogy gáz, izé, meg satöbbi..."
"Bármely gáz egy móljának térfogata ugyanakkora."
"Hmmm... Érzem hogy roncsolja a szöveteimet... Hmmm... Le kéne mosni talán..."
"Az nem a kémiához tartozik, mert az... jó."
"De mégis, mire jó a neutron?"
Az itt következő írásokat a Hellasz történelmét lezáró dolgozatainkból válogattam össze:
Szolón megszüntette a vallásrabszolgaságot.
A spártaiak képzett, kemény embereket akartak nevelni.már a csecsemőknél kezdték, akiket hideg vízbe mártottak vagy felsírtak.
Negatívum, hogy csak a gazdagok irányítottak, pozitívum, hogy a szegények is részt vettek az állam irányításában.
Csak a szabad polgárok szavazhattak, a metoikoszok és a rabszolgoszok nem.
Az athéni demokrácia negatív vonásai, hogy békét kötöttek a spártaiakkal.
Fogalommeghatározások:
Metoikosz: egy idegen helyen egy idegen népcsoport
Szpartaiták: Nem engedték meg, hogy külföldre menjenek szórakozni.
Este van, este van, a lecke halomban,
komoran bólongat anyukám a gondra.
Zúg a Ford Fiesta, neki megy a falnak,
az öcsém feje koppan, azután elhallgat.
Mint ha lába kelne valamennyi könyvnek,
tolltartómban a cerkák hegy nélkül zörögnek.
Csapong egy légy, én meg csak azt nézem,
pedig a leckém sincs még készen egészen.
Tanárnő: - A pedagógiai elvek szigorú mérlegelésével döntöm el az érettségi osztályzatot.
Diák: - De mégis, hogyan osztályoz?
Tanárnő: - POFÁRA!
- 1996. február 29-én három karót kaptam. Még szerencse, hogy négy évente csak egy ilyen nap van!
- Azt szeretném kérdezni az osztály nevében, hogy elmehetnénk-e a tanár úrhoz szerenádozni a jövő csütörtökön.
- Az milyen napra esik?
- Mi van írva az angol sírokra?
- RIP. Rest in peace.
- Akkor a felnégyeltek sírjára Rest in pieces?
(Integrálszámítás - az osztály értetlenül bambul a táblára.)
Tanbá: - Most a) korán reggel van, b) év eleje, vagy c) tök homály az egész?
Diák: - Ilyen sorrendben.
Babits: Cigány a siralomházban, verselemzés
Diák1: "Babits politikai programot fogalmaz meg versében..."
Diák2: "A költő idilli képpel indít..."
- Milyen szeme van a polipnak?
- Tyúkszem.
Szent szöveget olvas a tanárnő:
"Benedek atyánk üzenete a fülünkbe cseng..."
- Rrrrriiinngggg! <óra végét jelző csengő>
"Úgy megy ez nekem, mint lónak a hátúszás."
"Szép szál legények lettek. Különösen a fiúk."
Bunyóra gyülekezik 4-5 cigány és 5-6 skinhead, szidják egymást. Z és Soma kiülnek a lépcsőre, figyelnek.
Diák1: -Kik állnak nyerésre?
Diák2: -A mieink!
- Tudok szerezni aknavetőt 25000-ért!
- Az lehet, hogy kell apámnak. Majd hazatelefonálok.
- Kell a kutyád ellen?
- Mindig bejönnek a legyek a lakásba...
Tanár: - Soha ne keverjétek össze a kúpot a gúlával!
Diák: - Nem mindegy, hogy melyiket dugják föl...
"Néz, mint hóbagoly a szaunában."
"Néz, mint traktor a tyúkólban."
KATONASÁGI ADATLAP:
- Egyikünk bejelölte a gépjárművezetői szakelőképesítést.
- Nem akartam, hogy véletlenül ejtőernyősnek írjanak be helyette!
- Dehát nem volt kötelező aláhúzni egyiket sem! Most meg hová mész?
- Telefonálni haza, hogy javítsák ki! Majd biztos pöfögök ott a tankkal!
Tanár: - Magának mi tetszik annyira a második világháborúban?
Diák: - Engem a német hadigépezet ejtett bámulatba.
Tanár: - Akkor tudok magának egy jobbat mondani, ami szintén ámulatba ejt: az angol foci.
Diák: - Hát... jó, csak abban nincs 1500 lóerő!
Tanár: - B. úr tegnap megint lebukott: hiányzónak jelentették, aztán meg láttam a büfé előtt, a lányoknak udvarolt. Mikor észrevett, elmormolt egy-két kötőszót...
Lebukott diák: - Volt köztük tőmondat is...
Tanárjelölt diákat mutogat: "Ez meg itt egy kétezer évvel ezelőtti felvétel."
Kit hívjunk meg bulira? Megnézzük az évkönyvben!
- Kit kéne még elhívni?
- Mindjárt hozom a katalógust...
(Készülődés házibulira)
- Mekkora a ház?
- Öt ágy.
- És hány szoba?
- Azt nem tudom. De öt ágy.
"Nézzétek meg a japánokat! A második világháború alatt nem ettek rendesen, akkorák voltak, mint egy fél kutya ülve..."
-Tömlöcéből ősmagyarul: "timnüce beleül". Úgy, ahogy mondom. Beleül a timnüce.