Nem vagyok új. Tudom mi a FŐ téma.
De azon belül...
még 1 kép rólam csak nem bírja megjeleníteni 
a károsanyagkibocsátást viszonyítva mondtam, a régi szívódízelhez mérve, amit említettem, ahhoz képest végülis alacsony 
ha 2800-on van a nyomatékcsúcsod, akkor gondolom nem 1.0 l-es a motor, vagy könnyű hozzá az auto, nekünk azért van pl magasan, mert kicsi a motor az i30-asban (1.4) és majdnem 1.5t az önsúlya, a gyártók meg ugye tudnak kicsit játszni azzal, hogy hova teszik a benzines nyomatéki maximumát, iygekeznek alacsonyabbra tenni, de a kisebb motor úgy tud csak hasonló teljesítményt nyújtani, ha magasabb fodulaton megy -> több robbanás (nem feltétlen arányos a fogyasztással, sok kicsi többre mehet, mint egy nagy, ha jól van beállítva) -> nagyobb nyomaték -> nekem jobb vezetési élmény a motor szép hangja miatt 
az enyémnek 2800-nál van a nyomatékcsúcsa és alatta sem túl erőtlen.
persze nem mondom, hogy ez általános jellemző, de létezik. egy biztos,
egy sokkal kisebb motornál sem hiszem, hogy egy 120-as tempónál csak
úgy huss és elvágtat egy diesel. nem arra van kitalálva. pláne azonos
kategóriában.
az új diesel-ek károsanyag kibocsátása azért
alacsony, mert a jelenlegi környezetvédelmi normák kedveznek nekik.
azok pedig nem vesznek figyelembe mindent. európa számos nagyvárosából
ki is vannak tiltva, ha jól tudom. egy biztos, az elégetett tüzelőanyag
mennyisége és a szennyezés kártétele között egyenlőséget tenni nem lehet.
2000 körül nem igen adja le benzinmotor a max nyomatékot, de jó nyomatékot ad, ha odalépsz, de ha folyamatosan nyomod a gázt, akkor érzed, ahogy egyre jobban gyorsul az auto, ha rendesen kihuzatod, és nem váltasz el 2500-nál, én van hogy 4000-ig kihúzom gyorsításnál, akkor érezni azért, hogy amit 2000-nél lead, az nem a max, de ha 4000-nél lépsz neki oda, akkor nem csak a gatyádat eszi le rólad... 
a fordulatszám közvetlen a fogyasztásban nem számít talán, de ha belegondolsz, a nagyobb fordulathoz jobban benyomott gázpedál is tartozik általában, szóval nem teljesen mindegy, bár tényleg a motortípusoknál nem ez a döntő, inkább a magasabb kompresszió számít, meg a dízelolaj magasabb energiaértéke..
kis mototu autok országúton? menünk mi már padlógázzal 90-et a Tixoval, akkor asszem nem evett keveset, az angyon igaz, amit erre írtál xD
azt viszont fenntartom, hogy az új dízelek károsanyagkibocsátása alacsony, de ez a régi szívódízelekre nem vonatkozik, azzal voltak jó élményeim...
egy kereszteződésnél utolértem egy tanulóvezetőt, aki régi dízelen tanult, és hát a váltás majdnem összejött neki, kuplung-csere, füstfelhő... amikor elkanyarodtam fel a domboldalra, meg kellett állnom köhögni, mert nem tudtam feltekerni, pedig álltalában naponta kétszer jártam meg az utat oda vissza akkortájt... 
a diesel hatásfoka leginkább a nagyobb nyomásértékek miatt jobb, emiatt
kiváló munkagép, ezt senki nem vitatta. azt már annál inkább, hogy az
égés során nincs nagy különbség az égéstermékben.
a fordulatszám
nem határozza meg a fogyasztást, az csak egy tényező az egyenletben és
leginkább az adott motornál jelent különbséget, nem pedig két különböző
motor között.
közúton azért fogyaszt minden autó kevesebbet, mert
kevesebb a gyorsítás és hosszú távon képes a motor a
teljesítményoptimuma közelében dolgozni. ez persze megint nem feltétlen
igaz a kis motorokra, ahol a fogyasztási arány akár meg is fordulhat,
attól függően, hogy közlekedsz vele.
természetesen a fordulatszám is
jelentős mértékben közrejátszik. pl a diesel-nél azért nincs akkora
különbség fogyasztásban a városi és közúti közlekedés között, mert szűk
tartományban üzemel a motor, míg a benzinesnél ahogy írtad ez a
tartomány jóval tágabb. ettől függetlenül nem lehet egyenlőséget tenni
a két motor azonos fordulatszáma között, még akkor sem, ha a nyomatékuk
éppen azonos. fordulatszámtól függetlenül a benzines többet fog fogyasztani. nem, nem a
motor hatásfoka, hanem a ki nem használt teljesítmény miatt.
a
többivel egyetértek, azzal a kitétellel, hogy egy tisztességes motor
már 2e körül leadja a maximális nyomatékát, bár tény, hogy közben
leeszi a gatyádat
a helyesírási hibákért bocsi, de angol Ubuntu alól írok, az a magyar helyesírással nem boldogul
tudom, hogy a kéz motor elve, sé üzemanyaga is különbözik, valamint azt is, hogy a CO2 a legkevésbé veszélyes a kibocsátott anyagok közül...
ami közrejátszik, az a nagyobb kompresszió (jobban összenyomják az üzemanyag leveő keveréket), így az angyobb energiával tágul az égésnél, de a dízel égéseének hatásfoka is jobb, emiatt valamivel a károsanyag kibocsátása is jobb. a két üzemanyag szerkezete hasonló, mindkettő szénhidrogén, az égés kémiai folyamata során nics nagyon különbség, a felszabaduló energiában valamivel több, de nem sokkal
a fordulatszám igenis meghatározza a fogyasztást, az, hogy a városban alacsony fordulatszámon használod a benzinest, és nem fogyaszt keveset, arról két dolog tehet: az áttétel az egyik, nem véletlenül fogyaszt minden auto városon kívül kevesebbet, a másik pedig a benzines alacsony nyomatéka kis fordulatszámon. ez úgy kapcsolódik ide, hogy a gyorsításhoz több üzemanyagot használsz, hogy a fordulatszám kicsit felkússzon, főleg kis motorral rendelkező autóknál látványos a dolog, pl ha vezzettél már valaha Ticot, ott a 4-est nehezen viszi városban, 40-nél (kb 1200-as fordulat) jobban kell nyomnod a gázt, mint ha 3-ba visszatennéd, elég sokat autoztam a kicsivel Pécsett, jól ismerem.
a dízel itt ilyen szempontból előnyben van, de közúton pl, ahol min 2500-at pörög egy motor, a dízelnek a nyomatéka csökken, ha tovább gyorsítasz, (egy 1.6-os dízelnek van kb 1700-nál a nyomatéki maximuma, egy 2.0-nak már 1500-nál van), a benzinesnek nő (egy 1.6-os benzinmotor talán 3500-nél adja le a maxmálisnyomatékot, de van, hogy még magasabban, láttam már 4500-at is)
a benzinesnek itt avgn egy előnye, hogy közel esik egymáshoz a teljesítmény, és a nyomaték maximuma az ideális az lenne, ha a két függvény maximuma megegyezne, de ugye a valóságban ideális nincs
örülök, hogy te, így a második autód után már igazi szakértőnek számítasz.
engem nem nagyon érdekel az sem, mikor 15l-t eszik. nem munkagépet vettem, hanem autót, ahol másodlagos szempont a gazdaságosság. tudod én nem vagyok spúr, nekem vannak fontosabb feltételek is egy járműválasztásnál.
lásd feljebb
a diesel mindig elmarad mellettem, hacsak nem egy 2x akkora új csoda amire a gazdája az enyémnek a hússzorosát kifizette.
néhány dologban azért nincs igazad. pl a fogyasztás nem csak a fordulatszámon múlik, eleve más a két tüzelőanyag összetétele, más a két motor működési elve, ami önmagában többet jelent, mint az, hogy melyik mekkora fordulatszámon üzemel. mellesleg én a benzinesemmel 1000-1500-as fordulaton közlekedem városban és nem nagyon látom, hogy ettől csökkenne a fogyasztása.
abban sincs igazad, hogy a nyomatéktól megy az autó, ezt sem lehet így leegyszerűsíteni. ahhoz, hogy dinamikusan, jól tudj menni az autóddal, kell az a teljesítmény a nyomaték mellé.
a káros anyagokban sincs igazad, mert mint már említettem egyrészt más az összetétel, más a működési elv, emiatt más lesz az égéstermék is. a közhiedelemmel ellentétben pedig nem a co2 az igazán veszélyes és borzasztóan szennyező anyag ami a kipufogókból kijön.
no had szólak hozzá én is kicsit, mint gépészmérnök-hal(l)gató ehhez a témához:
vezettem is már mindkét félét, én személy szerint a benzint szeretem jobban, de én a HoGo által említett megrögzött versenyző vagyok, szeretem a pörgő motor hangját
, nekem élményre jobb a benzin, de ne szóljuk le a dízelt...
igen jó, sokkal nagyobb nyomatéka van, mint a benzinesnek, az autot pedig a nyomaték hajtja, nem a teljesítmény.
nyom,atékban pedig a dízel a jobb, ezen szerintem nincs mit vitázni, a benzines ott kezd fölénybe kerülni, ahol már nem tudsz tovább váltani, és már nő a fordulat, ugynis a dízel ritkáén szereti a 3000 fölötti fordulatot, a 4000-t meg még kevésbé, addig viszont jobban húz és kevesebbet eszik..
a kérosanyagról annyit, hogy működik az energiamegmaradás, vagyis ha kisebb fogyasztással jobban megy a kocsi, akkor tökéletesebb volt az égés, a károsanyag pedig pont hogy a tökéletlen égésnél keletkezik inkább.
mások a két motor alapvető tulajdonságai, de egyik sem rossz, amióta van turbódízel, az kezdi átvenni a közúton a vezetést, oda egyre inkább jó a dízel, versenyen viszont még messze jobb a benzin, hiszen azt lehet pörgetni, a 6000 fordulatszám korlát, ami személyautókban van, bőven átléphető lenne, csak felesleges, és összetettebb megoldásokat igényel, akit a részletek érdekelnek írjon, nemrég tanultuk...
Mert te természtesen szakértő vagy és tudod, hogy a diesel autó sokkal jobban szennyezi a környezetet mint a benzines.
Akik kis dieselt veszik és tudják, hogy kell elindulni egy autóval azok azt élvezik, hogy 4,5 literrel simán eljárnak a te kilenced helyett és ott ahol a benzines visszavált vigyorogva mennek tovább ötösön.
Az alacsony fogyasztás azért van, mert elég alacsonyabb fordulatszámon járatni a motort ha menni akarsz, nem 3000-en mint a benzinest. Hogy miért is? Ja hogy a nyomaték...
A diesel meg max. akkor marad le melletted mikor 130-ba taposol amikor látja, hogy előtted 500 méterrel épp dugó van a nulláson.
persze, hogy nem véletlenül drágább. minden spúr droid azt veszi, persze, hogy ilyen drágán adják....aztán még drágábban javítgatják amikor széttaposod a frankó nyomatéka miatt.
mellesleg a spúrok spúrjai, akik kicsi dieselt vesznek, nem a szuper nyomatékot, hanem a gyakori lefulladást élvezik csak alacsony fordulaton, ahogy eddig láttam.
az alacsony fogyasztás sem a nyomaték miatt van.
mikor 130-nál beletaposok a benzines gázpedáljába, akkor általában azt érzem, hogy a diesel itt mellettem elmaradt.
az tény, hogy olcsóbb tankolni az olajkályhát, ami a sok spúrnak az egyetlen lényeges szempont és most, hogy már a környezetvédelmi szabályozás a valós szennyezéssel ellentétben szuperzöldnek nyilvánította ezeket a bűzbogarakat, a beteg lelkük is megnyugodhat.
Már miért lenne traktor a diesel autó? Sajna másodszorra benzineset vettem és azóta visszasírom ...
épp a minap említetted, hogy rám gondoltál a floyd koncerten. mit mondjak, nem vagyok rá büszke, de mit tehetnék, ha neked ilyen beteg a gondolkodásod?
Ja, amúgy a részeg disznóról, te köcsög, én vezettem az "ótót",gyökér oda meg vissza...Finom Skoda Octavia 1,9 Pdtdi, a Jucus talán még a rendszámát is tuggya...
Rád nem is gondoltam... Azért Kaposvártól Bécsig elég nagy a távolság, egy ekkora gyökeret, ment te vagy, még Sopronig se tudnék elviselni...
Amúgy meg dögölj meg, patkány...
neki sem
de ez egy ilyen hely, mindenki a másik avatarjával van elfoglalva. még pink floyd koncerten is
Ez nagyon kockán fog hangzani, de én is belefeledkeztem már 1x-2x a nézésébe
.
Nézd meg a "Linkek amik nem illenek bele a vicclap profiljába, de érdekesek"-et!!!!
És az én hozzászólásomat!!!
Upsz, nem akartam kiabálni, buta ctrl-v. Ráadásul valamiért kitörölni sem tudom azt a hozzászólást
.
Na engem már itt a sok fúró között csak egyvalami érdekel: mi az az avatar?
Mint gépész, kötelességem nem nyilatkozni. 
Íme egy újabb lefegyverzett ellenfél: mi az a csigafúró 
Su és Kalmuska nagyon örülök Nektek! Mielőtt regisztráltam évek óta nézegettem a Vicclapot rendszeresen, így ismerem a neveteket. Örülök Nektek! Ezek szerint lesz szócsata - de igazi, egészséges, jópofa - végre! Nem valami oltogatás.
Snowhogee Neked is szia!
Lőrinckém, télleg sokat szippantottál, vazze... Az nem hóhugi, te agyament, hanem...Ki is várgyál kikattintok...Te gyagyás, az a Squadra, jajj, édes istenem, milyen cuccot árulnak a környéketeken?
Sziasztok! Szép jó estét mindenkinek 
Még új vagyok itt és ez a fórum tetszett a legjobban, szóval gondoltam, ide "csatlakozom"
.
Amúgy jól vagy? 
Tipikus, hogy a kedves gyűjtő bejelentkezik, majd az összes látható topicba ír valami ostobaságot. Mivel ez a te esetedben is megtörtént mertem azt feltételezni, hogy ebbe a csoportba tartozol.
ezt is meg kellett kérdezni?? Vagy ez is csak felesleges komment hogy minél hamarabb összegyűljön az 1000? pffff.... csicska
Hogo idefigyelj
2008ban regisztráltam 1 év alatt 100 kommentet írtam .... Szerinted én gyűjtöm te gyík?
agyrém
Nő, 20 éves, jelenleg offline
Csatlakozás időpontja: 2007-11-04
Szintje: Lelkes tag
Csatlakozott: 2007.11.04
Üzeneteinek száma: 139
Éljenek a lelkes tagjaink. 
Ne utálj senkit, akit nem ismersz. Meg ne is éreztesd. 
Squadra: Pár éve.
sztem 2008 elején még vígan írogattak velünk.