|
|||||||||||||
Végül tegyük akkor rendbe a dolgokat:
Alakjelző - olyan jelző amely a jelzőkar állásával mutatja a továbbhaladás lehetőségét vagy tilalmát (a régebbi jelzők ilyenek, az újak a fényjelzők).
Nem biztosított jelző - olyan jelző amely nincs gépi úton összekapcsolva a jelző utáni szakasz foglaltság érzékelésével (magyarul attól függetlenül, hogy van e mögötte vonat vagy nincs, szabadon, a forgalmi szolgálattevő, azaz a bakter által szabadra állítható. Így a bakter felelőssége, hogy két vonat ne érhesse utol egymást).
Térközjelző - két állomás közötti vasúti pályát szakaszokra osztó jelző
Előjelző - a következő jelző állását mutatja, mivel vasúton nyolcad annyi a súrlódás mint közúton, ebből következően nyolcszor akkora fékútra van szükség. Pl. 120 km/h esetén 1000 m-re.
előjelzőjének a jelzése nem ad sebességjelzést, hanem azt jelzi, hogy milyen jelzés várható - tehát csak a következő jelző állásának jellegét mutatja meg, hogy a vonat továbbhaladhat, vagy nem. Azt nem jelzi, hogy pl. 40 km/h vagy 80 km/h-val lehet tovább közlekedni.
A teljes jelentés: Vannak olyan, két állomás között elhelyezett jelzők, amelyek az állomásköz felosztására szolgálnak, de ezeknek szabadra állítását csak a kezelő személyzet ellenőrzi, tehát gépileg nincsenek biztosítva. Ilyen jelzők esetén a hosszú fékút miatt előjelzőt használunk, hogy a vonat meg tudjon állni a jelző előtt, ha szükséges. De ez az előjelző csak annyit közöl a mozdonyvezetővel, hogy a következő jelzőnél továbbhaladhat, vagy ott meg kell állnia. Ugye, hogy nem olyan bonyolult?
én nem vagyok vasutas, csak egy kicsit értek hozzá(játék miatt), és szerintem érthető.
szóval a "nem bíztosított alak térközjelző jelző" az egy. annak az előjelzője nem mutatja a sebességkorlátozást, hanem azt monnya meg milyen jelzés lesz majd a "..." jelzőn.
és azért vannak előjelzők, hogyha piros jelzés van az úgynevezett szemaforon, akkor azt időbe megtudja a vezető, és meg tudjon állni.
emélem így érthetőbb ami itt akar lennihogyha piros jelzés van Erre mondaná kedves tanárom, hogy vasúti jelző az vörös, piros legfeljebb a majom s*gge.
nem vagy hülye kálmuska ,azt fogja jelezni.logika meg nincs benne ,én már 25 éve nem találok a vasutba se.
Simán megértettem.Ükapám vasutas volt.Benne van a génjeimben.
Irigyellek. Nekem a nagyapám volt vasutas, ennek ellenére az első néhány szó után elvesztettem a fonalat.
GIDA:NEM LOVAK ,EZ VASUT.TÉRKÖZJELZÖK OTT VANNAK.(NEM OKTATÁS ,CSAK SAJNA TUDOM )gradU:VÉGRE VAN AMIVEL TE SE TUDSZ MIT KEZDENI.(VICC VOLT CSAK) NEM KELL FORDITANI MERT NEM LEHET.HÜLYESÉG NEM LEHET MEGÉRTENI ÉN ÉVEK ÓTA PRÓBÁLOM MÉGSE TUDOM MÁRMINT MEGÉRTENI.HIGGY NEKEM NEM LEHET.EGYRE VISZONT NAGYON JÓ HA KÉSZÜLÖK VIZSGÁRA TUTI,HOGY AKKOR ALSZOK A LEGJOBBAN MERT ELKEZDEM TANULNI KB.2 PERC ÉS ALSZOK.ANNYIRA ÉRDEKFESZITŐ,MEGSZÁRAZ.
Kedves vasutas: a fényjelzőt ne hívjuk már jelző lámpának, ha kérhetem. Mert ugye nem így szokás nevezni.
Nyert. Nem kavarodtál bele Az előjelző jelzi, hogy mit fog mutatni a jelző. De csak a jelleget mondja meg: tehát, hogy továbbmehetsz vagy meg kell állnod. Azt nem mondja meg, hogy ha tovább haladhatsz, hogy mennyivel teheted meg.
Mi volt ebben a bonyolult? Az előjelző jelzi, hogy mit fog mutatni a jelző... Értem én, nem vagyok hülye... Vagy igen?.... Előjelző jelzője... Bekavarodtam...
EZ IGY VAN EGYÉBKÉNT AHOGY ÍROD.MERT MI A FÉSZKES FENÉÉRT KELL EGY OSZLOPRÓL MEG JELZŐ LÁMPÁKRÓL HETVENHÉT OLDALON TAGLALNI,HOGY KI-BEJÁRATI ILL.TÉRKÖZ MEG ELŐJELZŐ.LÁTOM TALÁLTÁL KÉPET IS BEMUTATNI.HÁT MITNE MONDJAK FELIS VIDULTAM,HOGY LÁTHATOM PONT EGY VIZSGA UTÁN.S MÉG AZT MONDJÁK HÜLYE VASUTAS,PEDIG NINCS MÉG EGY OLYAN SZAKMA AHOL ENNYIT VIZSGÁZTATNÁK AZ EMBERT MINT ITT.(NEM PANASZ CSAK ÍROM).BÁRMI LÉGY IS A VASUTON(SZOLGÁLATTEVŐ,JEGYVIZSGÁLÓ STB...)RÉGEBBEN ÉVENTE MOSMÁR KÉTEVENTE VAN VIZSGA DE KÖZBE IS TALÁLNAK MERT MÓDOSITÁST MÓDOSITÁSRA HALMOZNAK ÉS NEHOGY JÓL ÉREZZÜK MAGUNKAT KÖZBE IS VIZSGÁZUNK.NA DIÓHÉJBA ENNYIT A VASUTRÓL.KENGURUE JÓ NEKED CSAK ÚGY SIMÁN ÉRTEDMERT SZERINTEM AKI ÍRTA AZ SE ÉRTI MIT AKART LEÍRNI.
Egyébként ez is olyan, mint a túlhivataloskodó megfogalmazás. Viszonylag egyszerű gondolatokat tudnak emészthetetlen formában tálalni. Miután megtudom, hogy mi a térközjelző egyáltalán, már könnyebb megjegyezni, hogy miről szól. De addig......
Nem mondtam, hogy nem tudok mit kezdeni vele, de jó a megérzésed. Nem tudok vasutasul szerencsére. Nem nehéz elhinni, hogy ezt rettenetes dolog tanulni, már ez is sok(k) ebből a tudományból. Rémes lenne, ha ilyenből 100 oldalt kéne elolvasnom. Kb. napi 3 menne, ha meg is akarnám érteni nagyjából.
Gida: FYI. Láthatsz ott biztosított és nem biztosított térközjelzőt is.
Ha ezt meglátják a Rigó utcában, egyből berakják fordítási feladatnak. ;)
ááááááááááááááááá nem lehet igaz amugy vki elmondja nekem h mi ez? egyaltaln miaza terkozjelzo és a tarsai... mert én nem értek a lovakhoz
MIBE IS KELL EGYET ÉRTENED?ISMERETLEN.
MARCI 124E JÓ NEKED,HOGY CSAK AZON A VASUTON VOLTÁL.EGYÉBKÉNT MEG ERRE SZOKTÁK MONDANI,HOGY KÜLÖN NYELV ÉS TÁRSADALOM A VASUTAS.MAGYARUL BESZÉLNEK CSAK SENKI NEM ÉRTI (MÁRMINT CIVIL).
Jah, megvan, dee így sincs értelme.
Szal: aaz alak térközjelző előjelzője azt mutatja,hogy milyen jelzés várható a térközj.-n
De nem láttam még olyan bizbert (biztonsági berendezést) ami engedi az előjelőt, ha a fő/ebben az esetben térközjelző nincs biztosítva.
Én sem találtam értelmét, pedig voltam 1 évig gyermekvasutas.
Az összes szót értem, de együtt...
HÁT MÉGHA LÁTNÁTOK A TÖBBIT...... ÉS EBBŐL MÉG VIZSGÁZNI IS KELL KÉT ÉVENTE.EGYÉBKÉNT MEG LOGIKÁT NE KERESSETEK BENNE (ÉN SE TALÁLOK MÁR PÁR ÉVE).VICCNEK SE JÓ.
Így utazzon az ember a Magyar ÁLOMvasutak szerelvényein
igen egy hozzászóló jól megmondta. érdekes egy könyv lehet.
tehát: az alak térközjelző előjelzője nem azt jelzi, amit a térközjelző jelző, hanem azt, hogy várhatóan mit fog jelezni a térközjelző jelző.